آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

"بنام آنکه هستی را آفرید وهدایت را راه گشای بشرقرار داد،وبرای این هدایت وطریقت رهبرانی برگزیدتا ما،انسانها از آدم تا خاتم(ص) بتوانیم درمسیرحرکت انسانی والهی راه را از بیراهه دربیابیم"

"راه فردا که در پیش داریم راه نرفته ی ماست، آن را درست بپیماییم "

آخرین نظرات

بسیج؛ یادگار ماندگار امام خمینی(ره)

پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱ ب.ظ

بسیج بدنه فعال ملت است، نیروی کارآمد انقلاب و میوه پرارزش نظام. بسیج بازوی توانمند کشور است. در هفته بسیج از خدای عزوجل می‌خواهیم تا به همه توفیق دهد تا با نشان و بی‌نشان بسیجی باشند، چرا که هر کس دل در گرو نظام و انقلاب دارد بسیجی است.

بسیج ماندگارترین یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی و میراث پربرکت امام خمینی (ره) است و تشکیل بسیج با پیام نورانی آن پیر سفرکرده بدون تردید از معجزات الهی و الهامات غیبی بوده است.

اندیشه شکل‌گیری بسیج را امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کردند. امام(ره) معتقد بودند اگر تفکر مردم در یک جهت قرار گرفته و همسو شود، با دست خالی کارهای بزرگ را می‌توان انجام داد و آن چیزی که می‌تواند تفکر مردم را همسو و هم‌جهت کند و خواسته‌های مردم را متعالی سازد اسلام و دین خداست و این افراد را به صورت عمومی می‌شود در جهت دین اسلامی متشکل و هم‌جهت کرد. همین تفکر امام(ره) قبل از پیروزی انقلاب آرام آرام مردم را همسو و متحد کرد و علیه رژیم ستمشاهی به پا خاستند.

حضرت امام(ره) از نجف پیام می‌فرستادند و مردم چون سخنان امام(ره) را الهی تلقی می‌کردند که منافع شخصی در آن وجود ندارد بسیج شدند و امام توانست با دست خالی رژیم شاه را ساقط و نظام اسلامی را برپا کند، و این مفهوم بسیج است.

اما تأسیس بسیج با صدور فرمان امام خمینی(ره) ماه‌ها پیش از آغاز جنگ تحمیلی و در تاریخ 4/9/58 در شرایطی تحقق یافت که اصل انقلاب، ثبات و استقرار جمهوری اسلامی در معرض تهدید قرار داشت و این تهدیدات محدود به عرصه‌های نظامی نبود، بلکه تهدیدات و خطرهایی همه‌جانبه را به تصویر می‌کشید. با این توصیف حضرت امام فرمودند: «باید ما همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، باید اگر مسائلی برایمان پیش بیاید، هر چه هم سخت باشد، تحمل کنیم.» (صحیفه امام ج 11 ص 120-121)

  • سام دادرس

نظرات  (۱)

  • ... حسینی ...
  • آیت الله بهجت فرمودند :‌"ماها اجیریم، می فهمی اجیر یعنی چی؟ اجیر به کسی گفته می شود که مزد و پاداشش را قبلا گرفته و الان جز اطاعت هیچ کاری نباید بکند؛ ماها اجیر امام زمانیم. مزد و پاداشمان، بودن در این دوران و خدمت کردن به این حکومت اسلامی است. به هیچ چیز فکر نکنیم به جز اینکه اجیر امام زمانیم."

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی