آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

"بنام آنکه هستی را آفرید وهدایت را راه گشای بشرقرار داد،وبرای این هدایت وطریقت رهبرانی برگزیدتا ما،انسانها از آدم تا خاتم(ص) بتوانیم درمسیرحرکت انسانی والهی راه را از بیراهه دربیابیم"

"راه فردا که در پیش داریم راه نرفته ی ماست، آن را درست بپیماییم "

آخرین نظرات

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

تناسبی هست میان هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا. بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست. البته عاشورا اوج فداکاری و ایثار است. همه‌ی تاریخ، همه‌ی عالم، مسئله‌ی عاشورا و حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و اصحاب وفادار او را با این خصوصیت شناخته‌اند؛ فداکاری، ایثار در راه خدا و در راه تحقق اهداف الهی؛ لیکن مسئله‌ی عاشورا فقط این نیست. بله، برجسته‌ترین و نمایانترین خصوصیت عاشورا، همین فداکاری و شهادت است؛ ولی در ماجرای عاشورا حقایق دیگری هم وجود دارد. از آغاز حرکت از مدینه، بذر معرفت پاشیده شد – این یکی از خصوصیات حادثه‌ی عاشوراست – بذر بصیرت پاشیده شد. اگر مردمی، امتی از بصیرت برخوردار نباشند، حقایق گوناگون، کار آنها را اصلاح نخواهد کرد؛ گره از مشکلات آنها گشوده نخواهد شد. بنابراین اخلاص، موقع‌شناسی، پاشیدن بذر یک حرکت فزاینده‌ی تاریخی، از خصوصیات مهم عاشوراست. ماجرا فقط در ظهر عاشورا تمام نشد؛ در واقع از ظهر عاشورا یک جریانی در تاریخ شروع شد، که همچنان رو به افزایش و گسترش است. بعد از این هم همین خواهد بود. امام حسین (علیه‌السّلام) برای اعلای کلمه‌ی حق و برای نجات خلق، همه‌ی داشته‌های خود را به میدان آورد.

  • سام دادرس

تا به حال به اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های این روزهای کودکان توجه کرده‌اید؟ دیگر از کوچه‌های شلوغ و توپ‌های پلاستیکی خبری نیست و در دست کمتر کودکی ماشین و عروسک می‌بینید.

امروزه تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند به عنوان اسباب‌بازی در دست کودکان زیادی دیده می‌شود و بسیاری از آنها رویای داشتن این دستگاه‌های جادویی را در سرمی‌پرورانند. ابزاری که قرار بود برای کارهای اداری و آنلاین استفاده شود، امروز نقش یک کنسول بازی برای کودکان و البته بزرگ‌ترهایشان را بازی می‌کند. جدای از بحث مضر یا مفید بودن گجت‌های هوشمند برای کودکان باید به این نکته اشاره کرد که رابطه کودک و گجت‌های هوشمند یک حلقه گمشده دارد، یک نقطه ارتباط که یا به آن فکر نشده یا درست پرداخته نشده است.

  • سام دادرس