آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

"بنام آنکه هستی را آفرید وهدایت را راه گشای بشرقرار داد،وبرای این هدایت وطریقت رهبرانی برگزیدتا ما،انسانها از آدم تا خاتم(ص) بتوانیم درمسیرحرکت انسانی والهی راه را از بیراهه دربیابیم"

"راه فردا که در پیش داریم راه نرفته ی ماست، آن را درست بپیماییم "

آخرین نظرات

با پنج نفر همنشین مباش‏

شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹ ب.ظ

امام صادق علیه السلام از على بن الحسین علیهما السلام روایت می‏کند که به امام باقر علیه السلام فرمود:

 

فرزندم! با پنج کس همنشین مباش و گفتگو مکن و رفیق راه مشو، من گفتم: پدر جان! آن‏ها کیانند به من معرفى کن.

 

 فرمود: از همنشینى با دروغگو بپرهیز که چون سراب است دور را به تو نزدیک و نزدیک را به تو دور می‏کند، از رفاقت با فاسق بپرهیز؛ زیرا او تو را به یک خوراک یا کمتر از آن می‏فروشد،

با بخیل رفاقت مکن؛ زیرا او مال خود را به وقت سختى تو از تو دریغ کند،

با بی‏خرد دوستى نداشته باش؛ زیرا میخواهد به تو سود رساند، ضرر می‏رساند،

با کسى که قطع رحم میکند همنشین مباش؛ زیرا من او را در سه جاى کتاب خدا ملعون یافتم

سوره محمد 23- 24، سوره رعد 25، سوره بقره

  • سام دادرس

بصیرتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی