آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

"بنام آنکه هستی را آفرید وهدایت را راه گشای بشرقرار داد،وبرای این هدایت وطریقت رهبرانی برگزیدتا ما،انسانها از آدم تا خاتم(ص) بتوانیم درمسیرحرکت انسانی والهی راه را از بیراهه دربیابیم"

"راه فردا که در پیش داریم راه نرفته ی ماست، آن را درست بپیماییم "

آخرین نظرات

آداب دعا:

1- بسم الله گفتن

2- دست بلند کردن، یکچیزی، کسی از من پرسید شما وقتی دعا می‌کنید دست بلند می‌کنید می‌گویید خدا بالای آسمان است؟ گفتم نه این علامت این است که من سائلم، آدم سائل آدمی است که سؤال می‌کند. دستش را بلند می‌کند. این علامت گدایی من است. نه علامت مکان خدا.

همچنین اگر ده مرتبه یا الله بگویید، ببینید که خدا می‌گوید لبیک یعنی چه می‌خواهید؟ بهت می‌دهم. حدیث است در اصول کافی: اگر ده مرتبه گفتیم یا رب، خدا می‌گوید لبیک، چه به تو بدهم.

در دعا چند عمل به عنوان آداب دعا آمده: 1- بسم الله گفتن 2- تجلیل از خدا، مثل همین دعایی که می‌گوییم یا علی یا عظیم، یا غفور، یا رحیم. خدایا تو رحیمی، بخشنده‌ای، آمرزنده‌ای، تجلیل کنیم از خدا، غفوری، رحیمی، جلیل، جوادی، کریمی. فارسی، عربی، هرچه بلدیم، از خدا تجلیل کنیم.

- بیان نعمت‌ها. یک خرده نعمت‌ها را بیان کنیم. خدایا مثل یک تک سلول بودم، یک اسپرم بودم، انسانیت به من دادی، می‌شد من انسان نباشم. می‌شد آدم نباشم. می‌شد دیوانه باشم، می‌شد در این شب قدر خوابم ببرد، می‌شد ایمان نداشته باشم. می‌شد بودایی بودم، می‌شد، می‌شد، می‌شد، همین که در این جا نفس می‌کشم، در این زمان، مکان، حلال زاده هستم، عقل دارم، فطرت دارم، امیرالمؤمنین را دوست دارم، زهرا را دوست دارم، قران را دوست دارم، تجلیل از نعمت‌ها و بیانش.

4- شکر، شکر هم که می‌کنید نگویید خدا را شکر می‌کنیم، این طوری شکر کنید: خدایا برای هر نعمتی که به ما دادی، برای هر یکیش در هر آنی به عدد آنچه برای آن علم داری شکر، نگو صد هزار مرتبه شکر. صد هزار تا که چیزی نیست. نگو به عدد شن‌ها، به عدد برگ‌ها، به عدد باران‌ها، شکر، بگو به عدد انچه برآن علم داری شکر. این شکلی فکر کنید.

5- بیان لغزش‌ها، منتهی یواش بگو کسی نفهمد، خدا راضی نیست که آدم گناه هایش را به زبان بیاورد کس دیگری بفهمد گناه کردی. خودت بگو خدایا اینجا نگاه بد، کلام بد، بد امضائ کردم، بد فکر کردم، بد رفتم، بد عمل کردم. به زبان بیاور. بعد که به زبان آوردی بین خودت و خدا،

6- عذر خواهی کن استغفرالله ربی و اتوب الیه. خدا من را ببخش. بعد از این‌ها یک صلوات دیگر بفرست، بعد اینجا دعا کن بعد از دعا هم یک صلوات دیگر بفرست. این آداب دعاست.

http://arghavan.salehin.ir

  • سام دادرس

فرهنگی اجتماعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی