آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

یارفیق من لا رفیق له

آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم...

"بنام آنکه هستی را آفرید وهدایت را راه گشای بشرقرار داد،وبرای این هدایت وطریقت رهبرانی برگزیدتا ما،انسانها از آدم تا خاتم(ص) بتوانیم درمسیرحرکت انسانی والهی راه را از بیراهه دربیابیم"

"راه فردا که در پیش داریم راه نرفته ی ماست، آن را درست بپیماییم "

آخرین نظرات

چرا می گوییم "بزنم به تخته"،

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵ ق.ظ

نمی گوییم "ماشاءالله"

 

یکی از دوستان نقل میکند که یک روز با یکی از دوستان انگلیسی خود چت میکردم بهش گفتم کار تو خیلی عالی بود

بهم گفت بزنم به تخته(Touch wood)..

 

سپس گفت شما مسلمونها حتما به جای این اصطلاح چیزی دارید من گفتم ماهم همین را استفاده میکنیم

رفیقم خیلی تعجب کرد و گفت عجب..!!

بهش گفتم چه چیز عحیبی بود؟

 

اون گفت ما منظورمان از تخته همان تخته صلیب است که شر و خوناشامان و پلیدی را از ما دور میکند...!!

تازه فهمیدم که سالهاست که ما به صلیب پناه میبریم از چشم بد و شور 

ما نادانسته بجای اینکه با گفتن:

بسم الله، ماشاءالله، ولا حول ولا قوة الابالله به الله پناه ببربم

به چوب و تخته صلیب پناه میبردیم.!

ای کاش اصل هر کلمه را قبل از اینکه به زبان بیاوریم کاربرد دقیق آن را بدانیم

  • سام دادرس

تخته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی